Thursday, May 27, 2010

My 1st Folk Art Project - All Purpose Box For My Hubby

Hai English Decor Loverz!

Semalam adalah satu hari yang sangat full bagi saya.. alhamdulillah ada ramai yang membeli barang2 yang sayaa jual..maklumlah, takde pengalaman la kata orang.. tapi Alhamdulillah..

So selesai jual2 barang tu, saya pon memulakanlah project folk art saya..tiba2 fikir, "aku mane ade hairdryer..nak bagi kering cepat..time mengecat tuh" So saya pegi ke rumah makccik saya di Beverly Heights (dekat jek pon dgn Bukit Antarabangsa ni) untuk pinjam hair dryer..borak2 sket, then balik terus start..

1st - kotak kayu tu saya gosok dengan kertas pasir dulu, sbb kasar betul..
2nd - saya sealer dengan Jo Sonja punye sealer, tapi nipis2 jek..
3rd - Saya letak Gesso (tips di ambil dari Kak Ira..thanx akak!)
4th - Then saya letak base colour warne dark blue..cat tu jenama acrylic ape tah..main beli jek.
5th - Then saya kertas pasirkan (ahaks) dan cat lagi..buat 2 kali..kali ke-3 tu xya kertas pasir.
6th - Mula nak mengecat bunga! (time ni paling lame, sbb fikir banyak kali, bunga ape nak letak)
7th - Fuhhh..rilek jap...(sbb takut silap punye pasal, once dah cat, there's no turning back)
8th - Tengok2 buku dulu..(sure ke ni? nak buat bunga ape ni?)
9th - Then teruskan mengecat!
10th - Dah siap tuh, keringkan lagi dengan hairdryer...
11th - pastu wat la trademark untuk suami saya tercinta..dan name saya juga ^^

Gambar2 tu ada kat bawah..(Khas untuk suami saya yang tengah sakit dan demam panas di Manjung Perak..)




2 comments:

Saifuddin said...

Thank you fo da lovely box..

p/s: Belum sehat lagi..huhu..

MizShuai said...

Di..
ni english deco area rumah shu.

http://awektocang.blogspot.com/2009/11/welcome-mulalah-berangan.html

check it out!

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails